-
Eko program – program za održivi razvoj
Kada govorimo o održivom razvoju i ekologiji, upravo je vrtić mjesto gdje dijete živi i uči. Prve susrete s eko temama djeca doživljavaju u vrtiću, stoga je od velike važnosti da im se stručno pristupi te kod djece razvije ekološka osjetljivost.
Poznato je da sve što se nauči u ranom djetinjstvu ostaje kao temeljno znanje za budućnost te smo stoga ovu spoznaju iskoristili za stvaranje temeljnih znanja i usvajanja vrijednosti te ekološke osjetljivosti djece, a sve to s ciljem izgrađivanja kvalitetne odrasle osobe koja će uistinu ekološki promišljati i djelovati. Ono što dijete predškolske dobi nauči kao dobru naviku nosit će sa sobom do kraja života.
Djeca predškolske dobi uče čineći i međusobno surađujući, a ovakve komponente odgojno – obrazovnog rada idealne su za usvajanje ekoloških i drugih vrijednosti kod djece predškolske dobi.
Kroz razgovore s djecom shvaćamo koja obitelj na koji način djeluje na ekološko mišljenje, djelovanje i življenje te se vodimo prikupljenim informacijama. Budući da većina djece u ovoj dobi još nije temeljito upoznata s ekološkim temama, one se djeci predstavljaju postepeno, kroz sve odgojno-obrazovne sadržaje. Od iznimne važnosti je prilagođavanje aktivnosti dječjoj dobi i njihovim sposobnostima. Posebna pažnja pridaje se osvještavanju i obrazovanju za održivi razvoj, kako djece tako i roditelja, na način da se njihove svakodnevne životne navike usklade s ekološkim načinom življenja – u duhu očuvanja prirode i prirodnih resursa, za kvalitetniju i sigurniju budućnost.